Do města Hameln přichází krysař - a je z toho konflikt dvou světů, který skončí tragicky. V královéhradeckém Klicperově divadle, kde jevištní adaptaci slavné novely Krysař Viktora Dyka režíroval Jan Frič, se ale střetávají také přinejmenším dvě divadelní poetiky. Výsledkem je dráždivě neústrojný inscenační eintopf, který stojí přinejmenším za povšimnutí.

Synekdochou německého městečka se stala příznačně hospoda: malý svět sám pro sebe, v pojetí scénografa Nikoly Tempíra rozkročený mezi historickým, lokálně zabarveným obrázkem (typicky "německé" hrázděné zdi) a popkulturní realitou Fričových oblíbených devadesátých let s elektronickými šipkami, jukeboxem, karaoke a reklamami na alkohol.

Štamgasty a obyvateli hospody jsou rázovité postavičky trochu jako z Alles Gute: páni konšelé s mohutnými břichy v tradičních krojích, rozpustilá blonďatá děvčátka, což je zejména v případě šedesátnice Lenky Loubalové obdivuhodně zvládnutý komediální protiúkol, ale i rybář a "obecní blázen" Sepp Jörgen, kterého hraje Ondřej Malý.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.