Hlavně nic moc nevymýšlet a nechat herce říkat text – tak nějak lze shrnout obecně doporučovanou metodu pro inscenování her Václava Havla.

Není vlastně příliš divu, že přední režiséři mladší generace se jim téměř nevěnují: onen pověstný "havlovský stroječek" slov, frází, blábolu a absurdní logiky si s jejich bytostně vizualizovaným pojetím divadla jaksi z principu moc nerozumí.

A tak se jako bezmála kanonická bere umírněná a do jisté míry záměrně inzitní poetika Divadla na tahu v čele s nejvěrnějším havlovským inscenátorem Andrejem Krobem – a vyjma divoké koláže Cirkus Havel Vladimíra Morávka v brněnské Huse na provázku se většinou nikdo o nic moc nesnaží.

Když tedy Klicperovo divadlo oznámilo, že slavnou Havlovu Žebráckou operu tu bude režírovat dravý Daniel Špinar, vzbudilo vedle nemalých očekávání i nepopiratelné pochyby.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.