Pro uvedení Čechovova Strýčka Váni v pražském Stavovském divadle si režisér Michal Dočekal našel jako téma krizi středního věku.

Ta se prý týká nejen postav hry, ale celé české společnosti, frustrované a rozčarované z toho, co zažívá nebo zažila v nedávné době. Dočekalovi se zdá, že všichni nyní musíme čelit podobné deziluzi jako strýček Váňa.

Ivan Vojnickij (Igor Bareš) si na prahu padesátky uvědomí, že vlastně "nežil". Léta jen pracoval na statku a peníze posílal švagrovi, aby mohl vědecky bádat. Publikační úspěchy profesora Serebrjakova (František Němec) se však časem ukázaly jako prázdné žvásty a sebestředný vědátor se teď ke všemu chystá prodat Váňovi a své dceři Soně (Kateřina Holánová) i střechu nad hlavou – dům, který mu ani nepatří.

Chudák strýček a Sonička, chudák česká společnost – naletěli falešným nadějím a chytili se do želez ochromující deziluze. Několik skutečných pastí je také v posledním dějství rozmístěno po podlaze jeviště Stavovského divadla.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.