"Potřebujeme nové formy!" hlásá avantgardista Treplev a obdivně třímá divadelní kouřostroj. Inscenace Čechovova Racka, kterou v Dejvickém divadle připravil režisér Michal Vajdička s dramaturgy Danielem Majlingem a Evou Sukovou, žádné nové formy nehledá.

Ve scéně Treplevovy premiéry si láskyplně utahuje z vyprázdněných postupů divadelních avantgard, sama se ale bez podobných efektů snadno obejde: k mimořádně působivému výsledku tu vedou takové zdánlivě obyčejné věci, jako je přesný výklad textu, pečlivá režijní práce a především znamenité ansámblové herectví.

Svět nešťastných lásek

Už dopředu zaujme avizovaná tříapůlhodinová délka - Racek sice není krátká hra, ale takhle dlouhá také ne. Právě ta délka je vlastně klíčem k celé inscenaci a k tomu, čím je cenná: Vajdička totiž Racka inscenuje v neobvykle rozsáhlých plochách mimoslovního rozehrávání situací z textu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.