Málokterá premiéra byla v této sezoně očekávána s takovým napětím a zvědavostí jako Havlova Zahradní slavnost na scéně Stavovského divadla v režii Dušana Pařízka. Byla to první práce režiséra s pověstí kultovního tvůrce poté, co rozpustil svůj soubor v Divadle Komedie. Poprvé pracoval také s činohrou Národního divadla, již v poslední době neprovází nejlepší pověst. A ke všemu inscenoval zásadní hru Václava Havla. Vyhlížený zázrak se ale nekonal.

Zahradní slavnost objevila pro české divadlo na začátku šedesátých let žánr absurdní grotesky. Postava Huga Pludka, který uměl "tak trochu být a zároveň tak trochu nebýt", se stala synonymem pro člověka, jenž si pružně osvojil umění fráze otvírající cestu k vedoucímu postavení. Svět hry zabydlený zahajovacími a likvidačními úředníky byl čitelným, groteskně nadsazeným obrazem systému komunistické moci, který "Pludkové" udržovali v pohybu.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.