I když nedávné znovushledání skupiny Monty Python v Londýně nemělo jednoznačně pozitivní kritiky, po obchodní stránce splnilo účel.
Přenos posledního z večerů Monty Python v londýnské O2 aréně do kin totiž celosvětově vydělal v přepočtu 138 milionů českých korun.
Uvedla to distribuční společnost Picturehouse Entertainment, podle níž je tento výsledek vysoko nad očekáváním.
Představení z 20. července, kterému v Londýně naživo přihlíželo 15 tisíc lidí, se přenášelo do více než 3000 kinosálů v 52 zemích včetně Česka.
Zde byly přenosy doprovázené českými titulky, o něž se postaral místní distributor Aerofilms.
Největší zájem v kinech Picturehouse Entertainment registrovala ve Spojených státech a v Kanadě, kde na představení Monty Python v kinech přišlo 100 tisíc lidí.
V Evropě šlo do kinosálů zhruba 85 tisíc lidí, dohromady prý představení vidělo přes 330 tisíc diváků.
Z evropských zemí si distributor po komerční stránce chválí zejména naplněné kinosály v Německu.
“Nadšení ze strany kinařů a zákazníků bylo výjimečné, a tyto výsledky to dokazují,” uvedl Marc Allenby, šéf distribuce Picturehouse Entertainment.
Americké blogy v této souvislosti připomínají, že zájem o takzvaný alternativní obsah v kinech nadále roste.
Například ve finských kinech a v Portugalsku se přenos Monty Python stal vůbec komerčně nejúspěšnějším uvedením v rámci tohoto alternativního obsahu.
Také tuzemská distribuční společnost Aerofilms do českých kin již pravidelně přenáší opery z newyorské Metropolitní opery, baletní představení Royal Opera House nebo činohru z Národního divadla v Londýně.
Do místních kin už se ale v posledních letech přenesly též koncerty skupiny Red Hot Chilli Peppers a zpěváka Robbieho Williamse nebo inscenace hry České nebe v podání Divadla Járy Cimrmana.