Slavnou divadelní postavu Mackieho Messera, krále londýnského podsvětí, ztvární operní pěvkyně Dagmar Pecková v připravovaném kabaretu zvaném Wanted.

Na duben 2017 je připraveno 17 představení, které proběhnou v pražské Lucerně. Na inscenaci se podílejí bratři Cabanové, smyčcový Epoque Quartet & Orchestra, jazzová skupina trumpetisty Miroslava Hloucala či tanečníci Marta Trpišovská a Michal Vodenka.

"Pokud si mě publikum pamatuje z mého ztvárnění Carmen, ví, že jsem nikdy nebyla typická operní pěvkyně a nikdy mi nestačilo vyjadřovat se 'pouze' hlasem," uvedla mezzosopranistka Pecková. "Toho bych chtěla docílit i v naší plánované Cabaret revue, být zcela ve službách této úžasné muziky a vícedimenzionálního žánru," dodala.

Pecková se prý nejvíc těší na hudbu skladatele Kurta Weilla, se kterou byl po sametové revoluci spojen debut Peckové na západních scénách.

V roce 1992 ve Stuttgartské opeře ztvárnila hlavní ženskou roli ve Weillově opeře Sláva a pád města Mahagonny. Její ústřední písní je Moon of Alabama, která byla nesčetněkrát zpracována.

"Weillova hudba je velmi inspirativní. Spolu s Bertoldem Brechtem v nerozlučné dvojici ztvárnil umění obyčejného člověka a podařilo se mu přenést témata ze vznešených paláců a měšťanských salonů pozdního romantismu do obyčejných městských putyk, bordelů a zločineckých galerek," dodala Pecková.

Ta teď o představeních Wanted chystaných pro pražskou Lucernu hovoří jako o barevné revue a kabaretu 21. století.

"Jednotlivé scény budou výrazně zářit, některé budou trochu nekorektní, projekce jako dominantní prvek výpravy rozostří hranici mezi realitou a fantazií. Samet pohladí, ostrá a nejen taneční gesta probudí, hlas Dagmar Peckové uhrane," popsal režisér Michal Caban, který na představení spolupracuje s producentem Tomášem Ságlem.

Německý skladatel Kurt Weill, jenž žil v letech 1900 až 1950, byl autorem oper se sociálním podtextem i muzikálů pro broadwayská divadla.

Nejznámější díla Weill vytvořil s Bertoltem Brechtem, mimo jiné právě Žebráckou operu, z níž pochází slavný song Mackie Messer. Weillovy písně ale zpívala řada umělců různých žánrů od Elly Fitzgeraldové přes Toma Waitse, Stinga, Davida Bowieho až po skupiny The Doors či elektronickou The Young Gods.

Prvním autorem Žebrácké opery byl v 18. století anglický dramatik John Gay. V roce 1972 napsal svou verzi dramatik Václav Havel. Vznikla na objednávku pražského Činoherního klubu, z inscenace ale tehdy sešlo kvůli obavám z postihu za spolupráci se zakázaným autorem. Záhy však hru nastudovalo a ve světové premiéře v hospodě v Horních Počernicích uvedlo tehdy amatérské Divadlo Na tahu režiséra Andreje Kroba.

Související