Plakát zvoucí na film Karamazovi na MFFVětšina z nich podle výkonného ředitele této přehlídky Kryštofa Muchy využije pobytu k nákupu filmů i k navázání kontaktů.

"Letos se zaměřujeme na distributory uměleckých a nezávislých filmů ze střední a východní Evropy - prakticky každá evropská země tu má svého zástupce. Rozšiřuje se i počet společností, které prodávají filmy do celého světa. Je totiž podstatné, aby snímky uvedené v Karlových Varech měly šanci dostat se na mezinárodní trh," řekl Mucha ČTK. Podle něj tomu hodně napomohly výsledky loňské soutěže; islandský film Severní blata a norský snímek Kurz negativního myšlení měly velký úspěch ve světě.

Příliš blízko ke Cannes 

Mucha připomněl, že pokus o organizování filmového trhu před několika lety nevyšel. I proto, že karlovarský festival a MFF v Cannes se konají blízko po sobě. Pak se ale ukázalo, že zájem "zevnitř" trvá. Filmovým obchodníkům proto už několik let vychází vstříc oddělení Film Industry a nabízí jim rozsáhlý servis, možnosti prezentace jejich společností i řadu akcí. Akreditovaní producenti, nákupčí, distributoři, zástupci filmových festivalů a institucí, investoři a prodejci vidí nové projekty, seznamují se s talentovanými tvůrci a navazují kontakty.

Čtěte informace o Jakubiskově filmu Bathory

 

"Letos se uskuteční několik zajímavých panelů. Jeden z nich bude zaměřen na spolupráci evropské a hollywoodské kinematografie, další na postprodukční práce. Uskuteční se přednáška koordinátorky cen na Oscarech a prezentace filmů ze střední a východní Evropy, které neměly premiéru," uvedl Mucha. Upozornil i na rozšiřující se zájem zahraničních novinářů. Letos k nim přibudou například prestižní americký magazín Vanity Fair a také druhý největší španělský deník El Mundo.