Nebývá zvykem, aby se český film dostal do kin bez předchozí tiskové konference s tvůrci. Platí to však v případě česko-italského snímku režiséra Roberta Faenzy Případ nevěrné Kláry, který vznikl na motivy stejnojmenné knihy Michala Viewegha a který jde do kin ve čtvrtek. Novináři se tak mohli setkat se členy štábu prakticky jen loni v létě při natáčení. Informace o filmu jsou k dispozici na adrese www.nevernaklara.cz. V kinech se film, který se loni natáčel v angličtině s rozpočtem zhruba 112 milionů korun, objeví ve 24 kopiích.

Případ nevěrné Kláry je stejně jako knižní předloha krimikomedií na téma lásky, žárlivosti a intrik. Scénář psal původně Viewegh pro Filipa Renče, ale k realizaci nedošlo. Myšlenky na ni se poté, co román vyšel v italském překladu, chopila producentka Elda Ferriová a projekt svěřila svému krajanovi Robertu Faenzovi. Snímek pak v koprodukci společností Medusa Film a InFilm Praha Rudolfa Biermanna vznikal v Praze a v Benátkách, jimiž italští scenáristé v části příběhu nahradili Čínu.

Zviditelněná modelka, inspirovaní Italové

"V Čechách pracoval opravdu jen minimální italský štáb," řekl Biermann. V hlavní roli se na plátně objeví skotský herec Ian Glen, držitel Stříbrného medvěda z Berlinale 1990 za výkon v psychologickém dramatu Tichý výkřik. Hrál i ve filmech Gorily v mlze, Lara Croft: Tomb Raider a dvou dílech hororové série Resident Evil. Do role titulní hrdinky byla obsazena bývalá teenagerská Miss Evropy Laura Chiattiová, která hrála v italském soutěžním snímku Ranní ptáče dál doskáče, uvedeném loni v soutěži karlovarského festivalu. Další hlavní mužskou roli ztvárnil populární italský herec Claudio Santamaria, který se objevil i v bondovce Casino Royale.

Příležitost dostali také Miroslav Šimůnek, Aňa Geislerová a modelka Pavlína Němcová, která po nezávislých zahraničních produkcích hrála i ve filmu Edith Piaf. V Čechách má málo pracovních příležitostí. Věří, že tato práce ji zviditelní a otevře jí dveře třeba k dalším rolím, nyní v opravdu českých filmech.

Případ nevěrné Kláry je šestou adaptací literárních děl Michala Viewegha. Pro Faenzu, který se podílel i na scénáři, byl tento koprodukční projekt už patnáctým celovečerním projektem.

Viewegh po jedné z dřívějších uzavřených projekcí neskrýval, že by film natočil jinak - kdyby to uměl. "Italové si ale vymínili, že napíšou scénář sami. A tak se mou knihou velmi volně inspirovali. Výsledný příběh je zjednodušený. Na druhé straně je to však řemeslně zručně udělaný film. Má tempo, je v něm spousta krásných žen, atraktivní kulisy a i ten démon žárlivosti je zobrazen poměrně věrohodně," dodal.