Producent Martin Vandas si konečně může vydechnout. O víkendu pustil do českých kin svůj nejnovější loutkový snímek, finále populární werichovské trilogie Fimfárum: Do třetice všeho dobrého 3D.
Snímek, který poprvé používá novátorskou 3D stereoskopickou animaci, vznikal dlouhé tři roky, tvůrci absolvovali 450 natáčecích dnů.
Není divu: pouhých pět vteřin výsledného záběru animované sekvence vzniká ve studiu celý jeden den.
Třetí díl Fimfára, složený z pohádek Jak na Šumavě obři vyhynuli, O kloboučku s párkem sojčím a nejdelší bezmála čtyřicetiminutové pohádky Rozum a štěstí, sklidil vynikající kritiky i přijetí diváků: za první víkend se stal čtvrtým vůbec nejnavštěvovanějším filmem českých kin, vidělo ho už patnáct tisíc diváků a vydělal přes dva miliony korun.
Vedle proslulé animátorky Vlasty Pospíšilové, která stála v roce 1987 už za krátkým werichovským snímkem Lakomá Barka (Barka se později v roce 2002 stala i součástí prvního Fimfára), dostali tentokrát příležitost i mladí tvůrci – například Kristina Dufková, podepsaná pod devítiminutovou retrohříčkou Jak na Šumavě obři vyhynuli, nebo David Súkup, který se španělskou výtvarnicí Patricii Ortiz Martínézovou vytvořil pohádku Rozum a štěstí.
Fimfárum dalo třetí rozměr hospůdkám i burtonovským postavičkám - čtěte ZDE
Loutková trilogie Fimfárum je u konce. Díl ve 3D připomene Trnku i Burtona - čtěte ZDE
Martin Vandas však se svou společností Maur Film kromě předchozích dvou částí Fimfára stojí třeba i za celosvětově ceněným snímkem Jana Baleje Jedné noci v jednom městě, který posbíral řadu prestižních cen z mezinárodních festivalů. Právě s Janem Balejem nyní Vandas pracuje na dalším ambiciózním animovaném projektu, pohádce Malá z rybárny, výpravné koprodukční variaci na klasickou Andersenovu pohádku O malé mořské víle.
Martin Vandas ve čtvrtek odpovídal na otázky čtenářů iHNed.cz.