V grantovém řízení na roky 2010 až 2013 přidělil pražský magistrát Divadlu Komedie prostředky o zhruba tři miliony nižší než byl seriózně a zdrženlivě vypracovaný rozpočet. Kvůli snížení dotace a časové prodlevě nemohly být realizovány připravené mezinárodní koprodukční projekty Austerlitz a Švejk, podpořené německými a rakouskými partnery, ani nasmlouvány zájezdy.
Diváci tak přišli nejen o jedinečné inscenace, ale i o prostředky v mnohamilionové výši, které by do nich vložila partnerská strana.
Více než rok opakuje vedení souboru trpělivě a korektně pražskému magistrátu své argumenty. Proběhla řada jednání, dokonce veřejných příslibů, že finanční prostředky budou Divadlu Komedie dorovnány do výše předloženého rozpočtu, jenž byl shledán relevantním. Marně.
Nyní divadlo žádá, aby úředníci aspoň konečně zahájili potřebné smluvní kroky vedoucí k předčasnému ukončení čtyřletého grantu a k vypsání výběrového řízení na nového provozovatele Divadla Komedie. Marně.
Tragédie v Komedii: Jediná česká scéna s evropským rozměrem končí - čtěte ZDE
Režisér Jařab: Svou Komedii budeme hrát naplno do poslední chvíle - čtěte ZDE
Režisér David Jařab, který dříve působil v brněnském Hadivadle jako režisér i jako umělecký šéf, je od roku 2002 režisérem a kmenovým autorem Pražského komorního divadla v Divadle Komedie. Je autorem více než deseti původních nebo adaptovaných divadelních textů a více než třiceti komponovaných literárně-divadelních večerů a celovečerních inscenací. Prakticky všechny své texty realizuje sám jako režisér.
Mezi jeho nejúspěšnější inscenace posledního období patří především scénická adaptace povídky Josepha Rotha Legenda o svatém Pijanovi (2011), Johannese Urzidila Weissenstein (2009), románu Jaroslava Havlíčka Petrolejové lampy (2008) či Ladislava Klímy Utrpení knížete Sternenhocha (2007).
Režíroval také dva celovečerní filmy: Vaterland – Lovecký deník a Hlava-ruce-srdce. Za film Vaterland – Lovecký deník obdržel Cenu literárního fondu pro nejlepší film roku 2004 a Českého lva za výtvarný počin.