V malé drama proměnili filmoví analytici závěr loňského roku. Netrpělivě sledovali každého návštěvníka a každý dolar, který utržil čtvrtý díl Mission Impossible, a zvažovali, jak loňský poslední velkofilm s výraznými komerčními i diváckými ambicemi zamíchá s konečnými čísly návštěvnosti na americkém trhu.

Podle předběžného účtování totiž Američané chodili do kina nejméně za posledních šestnáct let. Přesto mohly filmové společnosti v klidu slavit. I přes zhruba čtyřprocentní úbytek diváků si totiž připsaly třetí nejvyšší tržby v historii.

A co je podstatnější, mají za sebou rekordně úspěšný rok na zahraničních trzích. Filmoví historici se tak možná budou za rokem 2011 ohlížet jako za startem globálnějšího Hollywoodu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se