Cronenberg, Haneke, Vinterberg… Jména režisérů, kteří letos soutěží o Zlatou palmu na festivalu v Cannes, už jsou v půli přehlídky všichni schopní odříkat po paměti, i kdyby je někdo vzbudil v jednu v noci.

Dvaadvacítka filmů ale tvoří jen naprostý fragment z celkového masivního objemu tisíců snímků, které se během jedenácti dní v Cannes promítnou – ať už celé, v ukázkách, nebo se jen předají z ručky do ručky na DVD.

Levné i dražší kopie

V hlavní soutěži Blood Shot, Brace for Impact nebo Sharktopus sice nikdy neuvidíte, ale o poznání věrněji odrážejí to, jak kinematografie vypadá a z čeho je živý filmový byznys.

A protože jsme v Cannes, je filmovému toku žánrových snímků levných i dražších, většinou kopírujících a mixujících osvědčené předlohy vyhrazeno „podsvětí“ festivalového paláce, nad nímž se klene éterický svět „pravého umění“.

Následuje malá hitparáda (naprosto bez jakékoliv povýšené uštěpačnosti) filmových pozoruhodností vybraných z reklamy na filmy otištěné v pondělním vydání festivalových mutacích Variety, Screen a The Hollywood Reporter.

 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se