Závěr hlavní soutěže v Cannes nemá drive. Na dnešní ranní projekci nejočekávanějšího filmu Cosmopolis mě David Cronenberg systematicky uspával. A lepší to nebylo ani v případě dvou předcházejících děl.

Od včerejšího snímku The Paperboy jsem si nic nesliboval, ale bohužel to bylo ještě horší, než jsem (ne)čekal. Canneský festival by si neměl do hlavní soutěže pouštět laciné filmové historky jen proto, že k nim přijede na červený koberec Nicol Kidmanová – to se dá přece elegantně vyřešit mimosoutěžní projekcí.

Nezajímavá Florida

Americký tvůrce Lee Daniels byl (bůhví proč přesně) vynášen do nebes za svůj oscarový hit Precious (2009). V něm je formálně zajímavá první půl hodina, která se pak přelije do kýčovitého melodramatu. Novinka Paperboy není formálně zajímavá ani na začátku.

Daniels si vybral story z malého floridského města, kam v roce 1969 přijíždí redaktor Miami Times, aby se dozvěděl pravdu o případu muže odsouzeného k trestu smrti.

Přijde mi ubohé, jak režisér využívá všechny „šokantní“ možnosti, které se mu nabízí, aby film na sebe neustále upozorňoval.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se