Ve svých začátcích v 60. letech patřil Spider-Man spíše mezi komiksové otloukánky a poměrně dlouho trvalo, než se z něho stala multimiliardová značka.

Postupně Pavoučí muž rozhodil svoje komerční sítě od komiksů, jichž se na začátku 90. let prodalo půl milionu od čísla, přes televizní seriály a filmové hity až k muzikálu na Broadwayi a figurkám v podobě Transformers.

Boom odstartoval Batman

V prodeji merchandisingu, jako jsou trička, masky nebo lego, porazil Spider-Man v roce 2010 svoji komiksovou konkurenci. Za zboží s jeho logem, na nějž vlastní od roku 2007 práva hračkářský gigant Hasbro, lidé utratili celosvětově 590 milionů dolarů.

O dvě stě třicet milionů víc než za Batmana. Snímek Batman Tima Burtona z roku 1989 je přitom obecně považovaný za skutečný začátek boomu merchandisingu v zábavním průmyslu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se