Ve svých začátcích v 60. letech patřil Spider-Man spíše mezi komiksové otloukánky a poměrně dlouho trvalo, než se z něho stala multimiliardová značka.

Postupně Pavoučí muž rozhodil svoje komerční sítě od komiksů, jichž se na začátku 90. let prodalo půl milionu od čísla, přes televizní seriály a filmové hity až k muzikálu na Broadwayi a figurkám v podobě Transformers.

Boom odstartoval Batman

V prodeji merchandisingu, jako jsou trička, masky nebo lego, porazil Spider-Man v roce 2010 svoji komiksovou konkurenci. Za zboží s jeho logem, na nějž vlastní od roku 2007 práva hračkářský gigant Hasbro, lidé utratili celosvětově 590 milionů dolarů.

O dvě stě třicet milionů víc než za Batmana. Snímek Batman Tima Burtona z roku 1989 je přitom obecně považovaný za skutečný začátek boomu merchandisingu v zábavním průmyslu.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek?
Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.