Caraxova hypnotická a v dobrém smyslu neuctivá jízda, v níž záhadný pan Oscar (dlouholetý Caraxův spolupracovník Denis Lavant) cestuje limuzínou od jedné tajemné zakázky ke druhé a bere na sebe různé identity, je odpoutaná čirá kinematografie. Filmová revoluce v době, kdy je film údajně mrtvý a na revoluci už nikdo nevěří.

Holy Motors, kterými pololegendární Carax po třinácti letech velkolepě vystoupil z ústraní, letos rozťaly publikum na festivalu v Cannes. Jedna část soutěžní snímek radikálně odmítla jako kolosální nesmysl, artistní fantasmagorii bez ladu a skladu, ale zato nafouklou velkým egem Caraxovým a zviditelněnou obsazením popové princezny Kylie Minogue do role lásky pana Oscara. Druhá viděla nejlepší film roku.

Neustále mutující a morfující filmové tělo plné proměn, rolí, radosti, cinefilství, absurdit, provokací, kde nic na konci nedává fascinujícím způsobem smysl, ale zároveň dává.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se