Tomáš Seidl: V tomto ročníku se o Ceny české filmové kritiky ucházely tři desítky celovečerních hraných filmů, navzdory tomu však ve třech nejdůležitějších kategoriích (nejlepší film, režie a scénář) i v obou mužských hereckých kategoriích získaly nominace tři stejné snímky (Čtyři slunce, Okresní přebor – Poslední zápas Pepika Hnátka a Ve stínu).

Jelikož mám ke každému z nich určité výhrady a ani jeden podle mého názoru není podobně kompaktní jako filmy, které se v klíčových kategoriích objevovaly v předchozích letech (především Pouta, Alois Nebel, Poupata nebo Rodina je základ státu), rozhodl jsem se nedělat kompromisy a v kategorii nejlepší film jsem tentokrát pro žádný ze tří nominovaných titulů nehlasoval.

Zatímco v hlavních kategoriích zůstaly některé „malé“ filmy opomenuty (například Odpad město smrt a Příliš mladá noc), je pozitivní, že v těch dalších své zastoupení již přece jen mají. Mám na mysli například nominace hereček z filmů Odpad město smrt (Gabriela Míčová) nebo Až do města Aš (Silvia Halušicová).

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.