Láska Michaela Hanekeho je jako kdyby film Na zlatém jezeře režíroval Hitler - na Twitteru tak poslední snímek rakouského režiséra okomentoval americký spisovatel Bret Easton Ellis.

Výrok, jakkoliv spíš pronesený v nadsázce, odráží, jak společensky citlivého tématu se bývalý psychiatr Haneke ve svém snímku zachycujícím konec lidského života a jednoho vztahu dotkl.

Pomalé umírání stojí vysoko na seznamu témat, od nichž kinematografie i společnost odvracejí tvář. Haneke se mu ve vítězném filmu z Cannes, jenž od Valentýna promítají česká kina, dívá zpříma do očí. Tam, kde ostatní vidí svůj vlastní strach, spatřuje bělovlasý impozantní solitér zcela výjimečným způsobem lidskost ve své nejsvětlejší i nejtemnější poloze.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.