Už léta se režisérovi Zdeňku Troškovi daří maskovat, že je největším intelektuálem českého filmu. Dokáže vysvětlit sofistikovanými filozofickými a sociologickými koncepty, proč je nezbytné a přínosné, aby se v jeho filmu objevila ustřelená zadnice, škrabání v rozkroku či farář jménem Šoustal.

I svoji novou komedii Babovřesky, v níž zmíněný farář figuruje a jež měla premiéru minulý čtvrtek na Valentýna, staví na lidovosti, antielitářství a nacionalismu.

Komerčně úspěšní režiséři bývají chytřejší než jejich publikum. Musí být z podstaty věci, aby dokázali (za pomoci producenta) produktivně uvažovat nad tím, "co si divák žádá", a pak mu to dát. Ti nejchytřejší pak sami sebe prezentují jako "muže z lidu", jenž je na stejné úrovni jako divák, kterému nabízejí filmy přístupné a nenáročné. Přestože sami jsou ve skutečnosti složitější, vzdělanější a náročnější. Zdeněk Troška je velmi chytrý režisér.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se