Stavění filmových barikád za pyšného zpěvu Marseillaisy připomíná letos soutěž festivalu v Cannes, který 15. května zahájí adaptace románu Francise Scotta Fitzgeralda Velký Gatsby v režii Buze Luhrmana. Mezi devatenácti kandidáty na Zlatou palmu je nadprůměrný počet francouzských filmů – šest namísto obvyklých tří.

Francouzskou vlnu vyrovnává kvarteto amerických snímků, včetně nečekaně zařazeného životopisného filmu Behind the Candelabra.

Prostor mezi dvěma pomyslnými kinematografickými póly, kolem nichž se v Cannes desetiletí vede dialog o povaze filmu jako umění a obchodu a národních kinematografií tváří v tvář Hollywoodu, pak zabírá mix snímků, jež odrážejí snahu organizátorů dát prostor solitérům a přitom podpořit nastupující talent coby protiváhu k zavedeným jménům.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.