Stavění filmových barikád za pyšného zpěvu Marseillaisy připomíná letos soutěž festivalu v Cannes, který 15. května zahájí adaptace románu Francise Scotta Fitzgeralda Velký Gatsby v režii Buze Luhrmana. Mezi devatenácti kandidáty na Zlatou palmu je nadprůměrný počet francouzských filmů – šest namísto obvyklých tří.

Francouzskou vlnu vyrovnává kvarteto amerických snímků, včetně nečekaně zařazeného životopisného filmu Behind the Candelabra.

Prostor mezi dvěma pomyslnými kinematografickými póly, kolem nichž se v Cannes desetiletí vede dialog o povaze filmu jako umění a obchodu a národních kinematografií tváří v tvář Hollywoodu, pak zabírá mix snímků, jež odrážejí snahu organizátorů dát prostor solitérům a přitom podpořit nastupující talent coby protiváhu k zavedeným jménům.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se