Před nedělním udílením cen na festivalu v Cannes měli insideři z časopisů Variety, Time Out či Guardianu jasno: vyhrát prý nemůže nikdo jiný než režisér Asghar Farhádí se svým snímkem Le Passé. Nakonec se všichni mýlili.

Zlatou palmu pro nejlepší film totiž obdržel francouzsko-tuniský režisér Abdellatif Kechiche se svým snímkem La Vie d'Adele (anglicky Blue is the Warmest Colour). Ten vychází ze stejnojmenného komiksu od Julie Maroh a například dle kritika Variety obsahuje jedny z nejtvrdších lesbických scén, které se v "běžných" (tedy nikoliv pornografických) filmech kdy objevily.

Podle časopisu Hollywood Reporter tříhodinový snímek drží především výkony dvou hlavních hereček Adèle Exarchopoulos a Léy Seydoux. Snímek vypráví o dospívající dívce Adele, která se snaží sžít se svou sexuální orientací. Poté, co jí neklapne vztah se spolužákem, se zamiluje do starší studentky umění Emmy, již náhodou zahlédne v baru pro gaye a lesby. 

Modrá barva je jedním z leitmotivů filmu. Režisér si s ní opakovaně pohrává, když nechá Emmu nosit modré vlasy, vytapetuje Emmin pokoj modrou nebo jí natře nehty. Kritik serveru Telegraph ve snímku ale cítí i silný společenský kontrast mezi Adele, dívkou z obyčejných poměrů, a Emmou vychovanou v bohémské společnosti.

Kechicheho snímek zároveň získal také méně prestižní cenu FIPRESCI.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se