Číňané už do kina nechodí jen na hollywoodské trháky. V zemi, která momentálně představuje největší rozvíjející se filmový trh na světě, letos začínají poprvé bodovat tuzemské snímky. Napsala to agentura Reuters, podle níž letos od ledna do června chodili Číňané ze 65 procent na čínské filmy.

Ještě vloni byla přitom návštěvnost hollywoodských filmů dvojnásobná oproti místní produkci.

Tento trend souvisí s tím, že čínské filmy "našly" své téma. Například nedávný snímek American Dreams in China vypráví o generaci mladých Číňanů, kteří vyrůstají začátkem devadesátých let uprostřed enormního rozvoje tamní ekonomiky, učí se anglicky a sní o studiích v zahraničí.

"Za poslední půlrok se čínští diváci začali víc ztotožňovat se svými vlastními životy. Chtějí do kina chodit na filmy o lidech, kteří jsou jim podobní," uvedl v nedávném novinovém rozhovoru režisér filmu Peter Chan.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.