Peníze jsou jako pes, který nechce drbat, ale házet míč dál a dál, aby mohl přinášet víc a víc, zaznívá v úvodu provokativního francouzského dramatu Kapitál.

Metafora vysvětluje příčiny a stimuly spekulativních finančních transakcí, interních evaluací zaměstnanců a spletitých mocenských intrik, jež během následujících dvou hodin rozehrává režisér Costa-Gavras.

Podobně jako Oliver Stone v dramatu Wall Street: Peníze nikdy nespí i Costa-Gavras v novém filmu nahlíží do nejvyšších bankovních kruhů po pádu Lehman Brothers a zamýšlí se nad hrabivostí a chamtivostí, jež v tomto sektoru panují.

Ve srovnání s nečekaně smířlivým vyzněním Stoneova filmu je Costa-Gavrasova modelová studie o destruktivní moci peněz a závratném vzestupu podceňovaného, ale nesmírně ctižádostivého bankovního pracovníka sarkastičtější, úsečnější a kritičtější.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.