České filmy mívají problémy s identitou, které postihují kinematografie malých států. Místo hledání sebejistoty v tom, co je pro tuzemskou filmovou tvorbu specifické, napodobují čeští autoři především americkou kinematografii, která vládne světu.

Zvláště pro mnohé mladé režiséry je životně důležité dokázat, že "na to mají". Ambice, které poničily Czech Made Mana Tomáše Řehořka, Normal Julia Ševčíka nebo 3 sezóny v pekle Tomáše Mašína, přetížily i psychologické drama Všiváci.

Příběh dvou bratrů, které rozdělila jedna žena, výborně vypadá, chce něco důležitého sdělit, ale ve výsledku působí hloupě.

Režijní debut zkušeného výkonného producenta Romana Kašparovského, který je i scenáristou své prvotiny, měl přitom obrovský potenciál: jde o "velké" vztahové drama řešící otázky lásky, života a smrti, disponuje výborným hereckým obsazením a přesvědčivě demonstruje režisérovy řemeslné kvality.

Místo toho, aby vznikl film roku, ovšem máme chaotickou, přetíženou konstrukci, sténající v samotných základech pod tíhou touhy zvítězit.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se