Michel Gondry si získal oblibu svými videoklipy i romantickou komedií Věčný svit neposkvrněné mysli. Originální příběh o manipulaci s pamětí před 10 lety vynesl Oscara scenáristovi Charliemu Kaufmanovi.

Právě autor, který s Gondrym spolupracoval už na evoluční tragikomedii Slez ze stromu, měl na zajímavosti snímku zásadní podíl. To zvláště dobře ukázala Gondryho následující díla, která se nedokázala vymanit z až obsesivní roztěkanosti.

Jednapadesátiletý tvůrce přitom umí oslovovat diváky v rodné Francii i ve Spojených státech příběhy, jimž nelze upřít autorské rysy.

Nauka o snech a Pěna dní tak byly milostnými romancemi, zatímco komedie Prosíme přetočte tematizovala motiv konce kinematografie. Krátký příběh z povídkového filmu Tokio! spojil obojí. Mainstreamový Zelený sršeň, jehož Gondry natočil v USA, z řady režisérových snímků zdánlivě vybočuje: hrdinou komiksové akční podívané je ovšem mladík, který si začne hrát na superhrdinu – a musí svůj nový úkol vzít vážně.

Podstatu Gondryho přístupu ke světu tvoří právě hravost, svobodná kombinatorika nejrůznějších prvků, ve které zduřelé ego autora – věčného chlapce nakonec vždycky převáží nad potřebou vyprávět příběh.

Tak je tomu i v případě nevšedního celovečerního dokumentu Je muž, který je vysoký, šťastný?, který právě přichází do našich kin.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se