Jednoduše neměl konkurenci. Film Rychle a zběsile 7 se už druhý víkend za sebou s přehledem udržel na špici návštěvnosti severoamerických kin, kde s dalšími 60,6 milionu dolarů dohromady utržil již masivních 252,5 milionu. Přestože výsledky za tento víkend představují pro film společnosti Universal Pictures pokles o 59 procent, má Rychle a zběsile 7 stále všechny předpoklady pro to, aby se stalo nejvýdělečnějším snímkem z celé série. Jeho celosvětové tržby již podle údajů serveru BoxOfficeMojo.com čítají 800 milionů dolarů.

„Lidé teď v kinech musejí mít pocit, že už začala sezona letních hitů,“ podotýká analytik společnosti Rentrak Paul Dergarabedian, podle nějž Rychle a zběsile 7 splňuje všechny parametry takzvaného popcornového filmu. Pomohlo mu ale i dobré načasování. Tím, že producenti stanovili datum premiéry na duben, se vyhnuli soutěžení s dalšími velkorozpočtovými hollywoodskými snímky. Z těch přijde do kin nejdříve druhý díl Avengers, jenž bude mít premiéru 1. května.

„Studia se přestávají bát vydat silný film v neobvyklé době, a to se jim vyplácí,“ dodává Phil Contrino, šéfanalytik serveru Boxoffice.com. „Není důvod schovávat si všechny filmy na květen, červen nebo červenec, kdy vás hned druhý týden okamžitě převálcuje další premiéra.“

Rychle a zběsile 7 za sebou mezitím nechává jeden rekord za druhým. Stalo se nejrychlejším filmem společnosti Universal, který překročil hranici 200 milionu dolarů, což se mu podařilo za pouhých osm dnů – předchozí titul stejného studia, Já, padouch 2, tuto hranici zdolal až po jedenácti dnech. Kromě toho je Rychle a zběsile 7 také jedním z mála titulů, který i o druhém promítacím víkendu utržil přes 60 milionů dolarů.

Snímku pomáhá zájem fanoušků o to, jak si štáb poradil s úmrtím herce Paula Walkera. Čtyřicetiletý herec zemřel při autohavárii roku 2013 předtím, než měl dotočené všechny scény. „Film má nejlepší recenze z celé ságy a scény s Walkerem působí na diváky symbolicky,“ dodává analytik Dergarabedian. „V podstatě tak lidé dělají marketing filmu sami.“

Z rodinných filmů se o víkendu dařilo Konečně doma od společnosti DreamWorks Animation. Snímek o invazi mimozemšťanů skončil na druhém místě a utržil 19 milionů dolarů, za tři týdny už má ze severoamerických kin 129,6 milionu. Celosvětové tržby jsou v tomto případě 242 milionů dolarů.

Z novinek debutoval snímek The Longest Ride s 13,5 milionu dolarů z celkem 3366 kin. Ze snímků, které podobně jako tento vznikly adaptací knižní předlohy Nicholase Sparkse, ale Longest Ride nemá nejlepší výsledky – například Bezpečný přístav debutoval s 21,4 milionu a Talisman s 22,5 milionu. Jde nicméně o lepší výsledek než v případě polední sparksovké adaptace, kterou byl film Co s láskou. Ten v říjnu za první víkend utržil jen 10 milionů dolarů.

Kritici si jako obvykle vůči Sparksovi nebrali servítky, ale divákům se romantické drama zjevně líbí – v průzkumu společnosti CinemaScore ho ohodnotili na výbornou. Longest Ride také nejvíce rezonovalo ve středu USA. Na film přišlo 73 procent žen a 54 procent diváků mladších 25 let. „Ještě se to rozkřikne,“ míní Chris Aronson, šéf americké distribuce společnosti Fox, která za snímkem stojí. „Pamatuji si, jak se při průzkumech jeden divák naklonil k druhému a řekl mu, že tohle je vůbec nejlepší film podle Sparkse, dokonce i lepší než Zápisník jedné lásky. Věřím, že tento film se neztratí.“

The Longest Ride vypráví o bývalém rodeovém kovbojovi, který se zamiluje do vysokoškolské studentky snící o životě v New Yorku. Film měl rozpočet 34 milionů dolarů a účinkují v něm vycházející herecké hvězdy – syn Clinta Eastwooda Scott a Britt Robertsonová, která bude zanedlouho účinkovat v očekávaném sci-fi Země zítřka.

Vězeňská komedie Zocelovací kúra skončila v návštěvnosti kin na čtvrtém místě s 8,6 milionu dolarů. Tento film společnosti Warner Bros. od březnové premiéry utržil 71,2 milionu. Na pátém místě je pak disneyovská Popelka s dalšími 7,2 milionu a dohromady již 180,8 milionu na tržbách v USA a v Kanadě. Celosvětově se tržby Popelky blíží 440 milionům dolarů.

Z limitovaných filmů se enormně dařilo sci-fi Ex Machina, které z projekcí v pouhých čtyřech kinech utržilo 249 tisíc dolarů. Snímku pomáhají i nadšené recenze.

Film While We're Young režiséra Noaha Baumbacha z 34 kin rozšířil distribuci na 246 a utržil 1,4 milionu dolarů. Komický příběh dokumentaristy, který prožívá krizi středního věku, už za tři týdny v kinech utržil dohromady 2,4 milionu dolarů.

Velkou expanzi zažila také Woman in Gold společnosti The Weinstein Company, místo 258 kin už se nyní hraje na 1504 místech a její tržby jsou 5,8 milionu dolarů. Drama o ženě, která bojuje za restituci umění zcizeného nacisty, má za dva týdny na kontě 9 milionů dolarů. V severoamerických kinech se dále začalo hrát také komorní drama Sils Maria, které ve třech kinech utržilo 69,7 tisíc dolarů.

Je ale zřejmé, že všechna pozornost se nyní upírá k Rychle a zběsile 7 – a k tomu, zda tento film dosáhne hranice jedné miliardy dolarů předtím, než jej v čele návštěvnosti vystřídá další.