Dotek zla (USA)
Sobota, Velký sál, Thermal, 11.30 hodin

Občan Kane se nejčastěji cituje jako vrcholné dílo režiséra Orsona Wellese. Pro někoho ale taková pozice patří jeho kriminálnímu dramatu z roku 1958 nazvanému Dotek zla, filmu opulentně baroknímu, v němž si Welles zahrál zkorumpovaného detektiva.

Vidět jej na velkém plátně má potenciál přimět „Kaneovce“ ke konverzi. Jako film svého srdce Dotek zla v Karlových Varech uvede režisér Luis Miñarro v rámci sekce Šest blízkých setkání.

 

Heil (Německo)
Sobota, Velký sál, Thermal, 17 hodin

V pražských ulicích je slyšet „Čechy Čechům“ a přistěhovalci či „opevňování Evropy“ jsou žhavými tématy. Možná to chce osvěžující pohled. Slibuje jej nabídnout snímek Heil, anti-neonacistická komedie německého režiséra Dietricha Brüggemanna, oceněného za scénář na loňském Berlinale za jeho Křížovou cestu.

Co si myslí o Evropě i neonacistech režisér ze země s nejvýraznější politikou multikulturalismu? A jsou neonacisté k legraci?

Schmitke (Česká republika – Německo)
Neděle, Kongresový sál, 19 hodin

Debaty o krizi a mizérii českého filmu nemají konce. Možná se po letošních Varech diskuse stočí jiným směrem – k začínajícím, mladým filmařům, jejichž snímky budou uvedené na festivalu.

Mezi nimi je například debut Štepána Altrichtera Schmitke, o kterém se ve festivalovém katalogu píše jako o „obrazově uhrančivé, mysteriózní komedii z krušnohorského pohraničí“. Zatím ji viděli jen v jihokorejském Pusanu a v Chotěbuzi. Odkud má doporučení víc než dobré.

 

Klub (Chile)
Neděle, Pupp, 16 hodin

Kněží vyobcovaní z katolické církve žijí pod dohledem přísné řádové sestry a pykají za své hříchy. Rozjitřené téma chilské historie zpracovává režisér Pablo Larraín nekompromisně a provokativně. Možná i proto, že je pro něj velmi osobní.