Mafiáni a horolezci lákali tento víkend diváky do severoamerických kin. Podařilo se jim zvýšit celkovou návštěvnost, jednoznačného vítěze ale kina neměla.

Nejlépe se dařilo filmu Labyrint: Zkoušky ohněm, tedy pokračování loňského postapokalyptického hitu pro mladší.

Snímek s rozpočtem 61 milionů dolarů, který do 3791 kin uvedla společnost 20th Century Fox, za první víkend utržil 30,3 milionu dolarů. Přesto nedosáhl na výsledek svého předchůdce – 32,5 milionu za stejné období.

Důvodem byla zejména konkurence ze strany filmu Black Mass: Špinavá hra, který vypráví o bostonském gangsterovi Whiteym Bulgerovi a jeho špinavé hře s FBI. Film podle kritiků znamená návrat představitele titulní role Johnnyho Deppa k formě po nepovedených snímcích typu Mortdecai: Grandiózní případ nebo Osamělý jezdec.

Ve snímku Black Mass kromě Deppa účinkují uznávaní herci a veteráni typu Joela Edgertona, Kevina Bacona a Benedicta Cumberbatche. Společnost Warner Bros. za výrobu Black Mass utratila 53 milionů dolarů. Díky pozitivním recenzím film o víkendu skončil na druhém místě s tržbami 23,4 milionu dolarů z 3188 kin.

To je srovnatelný výsledek, jako měla jiná kriminální dramata odehrávající se v Bostonu – film The Departed, který roku 2006 startoval v kinech s tržbami 26 milionů dolarů, a Město z roku 2010, které utržilo 23,8 milionu dolarů.

Dále měl premiéru film Everest od Universalu, který chtěl konkurenční teenagery a gangstery obejít tím, že se zpočátku promítá pouze v prémiových formátech a v kinech Imax.

Everest tak vsadil na stejnou strategii jako roku 2011 snímek Mission: Impossible – Ghost Protocol, který tímto způsobem utržil 13,3 milionu dolarů předtím, než vstoupil do širší distribuce.

Everest z projekce v 545 kinech utržil 7,6 milionu dolarů, v průměru 13 867 dolarů na jedno kino, díky čemuž skončil v celkovém výsledku pátý. V tomto akčním dobrodružném snímku, jehož výroba stála 55 milionů dolarů, účinkují Jason Clarke, Josh Brolin a Jake Gyllenhaal.

A přijetí Everestu je dobrou zprávou i pro nadcházející snímek od Sony nazvaný Muž na laně, který vypráví o provazochodci Philippu Petitovi.

Také tento film chce stejným způsobem debutovat v prémiových formátech a v kinech Imax, aby na sebe před premiérou upozornil.

Na pátém místě v návštěvnosti kin se ocitl film Captive, jímž chce společnost Paramount zaujmout tytéž diváky, kteří v poslední době viděli snímek War Room. Captive utržil zhruba 1,4 milionu dolarů z projekcí v 806 kinech. To je sice průměrný výsledek, film měl ale rozpočet pouhé dva miliony dolarů. Pro distributory tak nepředstavuje příliš velký risk.

Captive, v němž účinkují herci Kate Maraová a David Oyelowo, vypráví o ženě, kterou zajme bývalý trestanec a které k přežití pomáhají inspirativní knihy skutečného pastora Ricka Warrena.

Z nezávislých filmů společnost Bleecker Street do kin uvedla film Pawn Sacrifice, který vypráví o problematickém šachovém mistru Bobbym Fischerovi. Film utržil 206 tisíc dolarů, v průměru 6269 na jedno kino.

Společnost Lionsgate uvedla drama Sicario z prostředí válek mezi drogovými kartely. Film se hrál pouze na šesti místech a utržil 146 tisíc dolarů – to je v průměru 65 tisíc dolarů na jedno kino, nejlepší výsledek za celý letošní rok. Příští víkend by se Sicario mělo začít hrát v dalších padesáti kinech, 2. října pak vstoupí do širší distribuce.

„Chceme si být jisti, že na sebe upozorníme a budeme mít dostatečně dlouhou rozjezdovou plochu,“ vysvětlil David Spitz, viceprezident distribuce Lionsgatu. „Když se tento typ filmu pak dostane k více divákům a už se o něm trochu mluví, je se z něj událost,“ vysvětlil.

Spitz očekává, že Sicario, v němž agentku FBI ztvárnila Emily Bluntová, by mohl být atraktivní pro mužské i ženské publikum.

Film The War Room, za nímž stojí společnosti Sony Pictures a Affirm, se s celkovými tržbami 49,2 milionu dolaru mezitím stal pátým komerčně nejúspěšnějším filmem pro věřící v USA a v Kanadě.

Snímek Mr. Holmes se sirem Ianem McKellenem už je pro změnu druhým nejúspěšnějším filmem společnosti Roadside Attractions, jeho tržby dosáhly 17,5 milionu dolarů.

Celkový prodej vstupenek do kina byl uplynulý víkend meziročně o devět procent vyšší než vloni. Tehdy se v kinech nejvíce chodilo na první díl Labyrintu a také na snímek Mezi náhrobními kameny s Liamem Neesonem.

Související