Ani hollywoodské hvězdy nezařídí vše, dokazuje víkendová návštěvnost severoamerických kin. Za první promítací víkend v nich neuspěly filmy Our Brand is Crisis ani Dokonalý šéf, přestože v nich účinkují Sandra Bullocková a Bradley Cooper.

Politická satira Our Brand is Crisis o spin doktorce, která se snaží ovlivnit prezidentské volby v Jižní Americe, představuje vůbec nejhorší komerční start v kariéře Sandry Bullockové.

Film z projekcí v 2202 kinech utržil jen 3,4 milionu, tedy dokonce méně než titul Uloupená srdce, v němž Bullocková rovněž hrála a který měl roku 1996 po prvním víkendu tržby 4,7 milionu dolarů.

Výroba snímku Our Brand is Crisis, za nímž stojí společnost Warner Bros, stála 28 milionů dolarů. „Na film jsme hrdí, ale měli jsme vyšší očekávání a samozřejmě jsme zklamáni,“ uvedl Jeff Goldstein, výkonný viceprezident distribuce Warner Bros.

O moc lépe se ale nevedlo ani Bradleymu Cooperovi v roli šéfkuchaře, který o vše přišel a teď usiluje o comeback. Film Dokonalý šéf z projekcí v 2900 biografech utržil pouhých 5 milionů dolarů. Komedii, kterou odsoudili i kritici, distribuovala společnost The Weinstein Company. Rozpočet byl okolo 20 milionů dolarů a režíroval John Wells, podepsaný například pod snímkem Blízko od sebe.

„Je to malý film, na kterém jsme sice neutratili hromadu peněz, ale samozřejmě jsme čekali víc,“ řekl Erik Lomis, šéf distribuce Weinstein Company. „Bradleyho máme rádi a s Johnem Wellsem na filmu tvrdě pracoval. Je to srdcařský snímek, který prostě spadl do špatného víkendu,“ dodal.

V kinech ale tentokrát nešlo jen o celebrity. Oba filmy měly premiéru během halloweenského víkendu, který připadl zrovna na sobotu – tradičně den, kdy kina mívají největší tržby. A nejhorší očekávání studií se v tomto ohledu naplnila. Celkové tržby kin nepřesáhly hranici 76 milionů dolarů, což představuje nejhorší výsledek za celý rok. Kvůli slabým výsledkům Our Brand is Crisis a Dokonalý šéf tak v čele návštěvnosti zůstaly snímky, které měly premiéru v předchozích týdnech.

První je opět sci-fi Marťan s 11,4 miliony dolarů. Dobrodružný film společnosti Fox má všechny předpoklady k tomu, aby se v USA stal vůbec nejvýdělečnějším snímkem režiséra Ridleyho Scotta. Zatím v USA od říjnové premiéry utržil 182,8 milionu dolarů.

Na druhém a třetím místě skončilo Sony s filmem Husí kůže a DreamWorks s Mostem špiónů, které utržily 9,8 a 8,1 milionu dolarů. Husí kůže má za tři týdny na kontě 57 milionů dolarů. Mostu špiónů se v kinech daří jako jednomu z mála dramat určenému pro dospělé publikum – za stejnou dobu jako Husí kůže utržil 45,2 milionu.

Dále v návštěvnosti skončil Hotel Transylvánie 2 od Sony s 5,6 miliony, celkově už má 155,7 milionu. Pátý je film Poslední lovec čarodějnic od společnosti Lionsgate, který za víkend utržil 4,7 miliony, celkem již 18,6 milionu.

Film Steve Jobs, který společnost Universal natočila o zakladateli Applu, neměl úspěch ani během druhého víkendu v širší distribuci. Jeho tržby činily jen 2,6 milionu dolarů, což oproti premiérovému víkendu představuje pokles o 65 procent. Dohromady snímek utržil 14,5 milionu.

O víkendu se nevedlo ani snímkům, které zkouší experimentální model distribuce. Film nazvaný Scouts Guide to the Zombie Apocalypse, za nímž stojí Paramount, z projekcí v 1509 kinech utržil 1,7 milionu dolarů.

Potkal ho stejný osud jako minulý víkend titul Paranormal Activity: The Ghost Dimension. Oba snímky se v kinech ocitají v novém způsobu distribuce – sedmnáct dnů poté, co opustí většinu kin, se objeví v internetových i kamenných půjčovnách. Výměnou za to řetězce kin typu amerického AMC dostanou podíl z každé výpůjčky. Diváci zpravidla musí čekat 90 dnů od chvíle, kdy má film distribuční premiéru, než si jej mohou půjčit domů. Spousta kinařů ale tyto filmy odmítla promítat z obavy, že jde o nebezpečený precedens, který ohrožuje jejich exkluzivitu na novou tvorbu. Film Scouts Guide to the Zombie Apocalypse stál 15 milionů dolarů.

Pokračování série Paranormal Activity o víkendu klesla návštěvnost o 58 procent, uržilo 3,4 milionu dolarů a dohromady má na kontě 13,6 milionu.

Do širší distrbuce o víkendu vstoupil také film Truth, který líčí, jak televizní pořad 60 Minutes zveřejnil kontroverzní reportáž o vojenské službě prezidenta George W. Bushe. Snímek společnosti Sony Pictures Classics se z 18 kin rozšířil do 1120 biografů, ale utržil pouze přes 900 tisíc dolarů a celkem má na kontě 1,1 milionu.

Selhání filmu Our Brand is Crisis zhoršuje letošní situaci Warner Bros. Studio sice mělo hity ve filmech San Andreas a Americký sniper, ale přišlo o desítky mlionů dolarů na snímcích Pan, Krycí jméno U.N.C.L.E. a Jupiter vychází. Nezbývá mu než doufat, že se zahojí příští rok, kdy do kin pošle titul Batman vs. Superman: Úsvit spravedlnosti a takzvaný spin-off ze ságy o Harrym Potterovi nazvaný Fantastic Beasts and Where to Find Them.