Sólový klavírní recitál Ludovica Einaudiho včera zakončil ve vyprodaném pražském Rudolfinu 14. ročník festivalu Struny podzimu. Italský hudebník, který ve svých skladbách spojuje svět komorní a symfonické hudby a inspiraci hudebním jazykem moderních umělců, při svém českém debutu představí skladby ze svých alb Una mattina a Divenire, uvedla za pořadatele Silvie Marková.

"Po temperamentním argentinském tangu v podání kapely Astillero Tango jsme nabídli našim posluchačům při závěrečném koncertu soustředěnou, zamyšlenou a kontemplativní hudbu pianisty, jehož melodická hudba má příznivce po celém světě," uvedl ředitel Strun podzimu Marek Vrabec.

Einaudiho hudba plní sály po celé Evropě

Einaudiho minimalistická ambientní hudba je připodobňována k tvorbě Philipa Glasse a Michaela Nymana. Umísťuje se v klasických hitparádách a plní sály od milánské La Scaly po londýnskou Royal Albert Hall. Einaudi je rovněž významným skladatelem hudby pro divadlo, balet i film.

"V minulosti byla klasická a populární hudba v těsném kontaktu a myslím, že by se tyto dvě oblasti neměly striktně oddělovat," podotkl v rozhovoru rozhovoru pro program festivalu Struny podzimu.

Einaudi pochází z významné italské intelektuální rodiny. Jeden z jeho dědů se stal po 2. světové válce prvním italským prezidentem, druhý byl skladatelem a dirigentem, otec Giulio je renomovaným turínským nakladatelem. Po studiích skladby na milánské konzervatoři získal stipendium hudebního centra v Tanglewoodu, hudební akademii Bostonského symfonického orchestru.

Velkou popularitu si však Einaudi získal i jako autor filmové hudby. K jeho nejznámějším soundtrackům patří hudba k filmu Doktor Živago z roku 2002.