Pět letech po svém posledním sólovém albu Čombio vydal kytarista Michal Pavlíček dlouho odkládaný projekt, který pod názvem Srdeční záležitosti dostal podobu tří CD s 33 písněmi. Pavlíček zároveň dokončuje hudbu k filmu Odcházení, který režíroval Václav Havel a jehož předlohou je Havlova poslední stejnojmenná divadelní hra.

„Nezvyklá filmová rovina vyžaduje i nezvyklou rovinu hudební. Je to jiné než u ´běžného´ filmu, kde jsou emoce přímočařeji profilované,“ odpovídá Pavlíček na otázku Hospodářských novin, jestli se mu hudba k Odcházení psala snadno.

V rozhovoru, který vyjde ve středečním vydání Hospodářských novinách, Pavlíček říká, že hlavní motiv složil ještě dřív, než film viděl.

„Dokonce dřív, než byl hotový finální scénář. Napsal jsem ho ten den, kdy mě Václav oslovil. Zabrnkal jsem na kytaru a nazpíval ve ´svahilštině´ písničku, nad kterou, když jsem ji pak Havlovi pustil, řekl: Tohle je Odcházení,“ vysvětluje Pavlíček v rozhovoru.

Kytaristovo nové trojalbum Srdeční záležitosti je žánrově rozmanité. Jsou tu ostré rockové instrumentálky i písně nazpívané například Monikou Načevou nebo Bárou Basikovou, s nimiž Pavlíček v minulosti spolupracoval. Některým skladbám dal symfonický základ orchestr Pražské konzervatoře.

Písně z úvodní desky trojalba stylově připomínají hudbu kapely Pražský výběr. Její „novovlnnou“ verzi po jazzrockových začátcích stejnojmenné skupiny Michaela Kocába profilovalo počátkem osmdesátých let právě jeho spojení s Michalem Pavlíčkem. Oba hudebníci spolu už ale dnes nekomunikují, protože poslední comeback Výběru zorganizoval Kocáb bez Pavlíčka.

„To, že Kocáb na mě nepočkal s Výběrem, je klíčová chyba. Kdyby býval počkal, tak by písničky pro Výběr byly hotové – jsou na prvním albu Srdečních záležitostí. Teď mu to možná dojde,“ říká v rozhovoru Pavlíček, který je jinak velmi vytížený skladatel filmové, divadelní i muzikálové hudby.