Od chvíle, co se na festivalu Coachella v dubnu objevil hologram zastřeleného rappera Tupaca Shakura, má hudební showbyznys nový fenomén. Virtuální Freddie Mercury už si zazpíval s Queen a na cestě jsou také projekce Elvise Presleyho, Jima Morrisona, Jimiho Hendrixe či Marilyn Monroe.

Důvod je jasný. Od Tupacova "znovuzrození" vzrostly prodeje jeho desek o 571 procent a video z Coachelly už na YouTube shlédlo přes deset milionu lidí.

Tupac nepojede

Ačkoliv hologramy jsou jen dalším krokem ve vlně revivalů a retra (viz nová inscenace Zdi Rogera Waterse, obnovení Van Halen atd), potenciálně se v nich skrývají další miliony dolarů, jež lze utržit na vstupném.

Jako první mohl na turné s hologramem Tupaca vyjet rapper Dr. Dre, ten však nápad po nějakém čase zavrhl. "Chci jasně říci, že Tupaca jsme stvořili jen pro jediný koncert na Coachelle a nehodláme s ním jet na turné," oznámil fanouškům. Což je voda na mlýn dalším podnikatelům v tomto novém druhu posmrtného byznysu.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.