Největším příznivcem černé hudby je bílé publikum. Před několika lety prokazovaly americké průzkumy, že více než sedmdesát procent nahrávek s hip hopem, rapem, R&B a novým soulem kupují posluchači, kteří by s hudbou afroamerického původu teoreticky neměli mít nic společného.

Tuto situaci si hudební trh velmi dobře uvědomuje a snaží se, aby do produktů "černých" žánrů pronikalo co nejvíc vstřícných prvků z bílé hudby, tedy z kultury euroamerické.

Jedním z nejlepších příkladů, že podobná strategie funguje, je zanedlouho dvaatřicetiletá zpěvačka Alicia Keys a její právě vydané brilantní páté studiové album Girl on Fire, na němž se soulový pěvecký projev prolíná s klavírními kreacemi připomínajícími vážnou hudbu z doby romantismu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se