Úterní zpráva Mezinárodní federace hudebního průmyslu o tom, že hudebnímu průmyslu poprvé od roku 1999 stouply výdělky (byť o nepatrných 0,3 procent), může na pohled zkreslovat.

Velká část zprávy se totiž věnuje rostoucím prodejům digitální hudby ve Švédsku a Norsku. Ty ale v globálním měřítku znamenají málo, upozorňuje server Billboard. Švédsko s populací 9,5 milionu obyvatel představuje zhruba tolik lidí, kolik je obyvatel New Yorku. A populace Norska je pro změnu srovnatelná třeba s americkým státem Kentucky.

Proto je zajímavější se podívat, jak se vyvíjí druhý a třetí největší trh s hudbou na světě – Německo a Japonsko. Podle Japonské federace hudebního průmyslu v roce 2012 stoupla prodejnost alb o 8 procent, což ne náhodou představuje první nárust od roku 1998.

Digitální prodej hudby je v zemi zatím nevyrovnaný, střídavě stoupá a klesá, ale streamovací služby Spotify a Rdio se do země teprve chystají.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.