Francouzskému elektronickému duu Daft Punk se i navzdory krizi hudebního průmyslu daří lámat rekordy. Jejich nové album Random Access Memories se tento týden stalo historicky nejvíce streamovanou položkou ve službě Spotify, kde si jen titulní píseň Get Lucky přehrálo více než 27 milionů lidí.

A daří se i prodejům: ve Velké Británii se desky za první týden prodalo 165 tisíc kopií, přičemž singl Get Lucky si samostatně zakoupilo více než 711 tisíc posluchačů. Na prvním místě v žebříčcích prodejů jsou Daft Punk také v Austrálii, v síti českého Bontonlandu a od úterního odpoledne oficiálně vedou prodejnost hudby už i v celé ČR.

Zásadní část komerčního úspěchu Daft Punk tkví v brilantně zvládnuté marketingové kampani, která pracovala se sci-fi symbolikou kapely (nejrůznější variace na dva muže ve futuristických helmách) a využívala tradičních televizních pořadů stejně jako YouTube či sociálních sítí. V poslední řadě fungovala i v terénu, když například fanoušci Daft Punk promítli logo kapely na Pražský hrad.

Princip byl ale pořád stejný: po co nejdelší dobu tajit co nejvíc a nechat lidi, aby soustavným sdílením, komentováním a debatováním uměle zvedali zájem o desku.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.