Před sto lety vyvolala skandál, dnes už jde jen o lehce provokativní skladbu. Svěcení jara se tak asi nestane ikonickým dílem, které by mělo každoročně zakončovat festival Pražské jaro jako před lety Beethovenova 9. symfonie s Ódou na radost.

Kromě své modernistické výstřednosti a obecné výzvy k hledání něčeho nového, dosud neslyšeného nenese žádné další jasné mimohudební poselství.

Stravinského baletní partitura s tématem rituálu z doby pohanské Rusi vyvolala před sto lety v Paříži pozdvižení. V současnosti je to už jen provokativně dráždivá hudba, ale přesto doposud překvapivě moderní. Její přesné a intenzivní nedělní provedení Českou filharmonií skvěle završilo osmašedesátý ročník mezinárodní přehlídky, která celkově zůstává ukotvena ve středním proudu.

Pražské jaro až na výjimky působí jako festival příjemně závažný a přiměřeně náročný, tradičně koncipovaný a vcelku konzervativní.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.