Dnes patří africká hudba ke zcela běžné nabídce, a to nejen na vyhraněných festivalech typu WOMADu nebo pražského Respectu, kde hudebník Mory Kante vystoupí v neděli 16. června. Dobře se tato hudba zabydlela i na obrovitých akcích typu ostravských Colours či anglického Glastonbury.

Roku 1988, kdy Kante poprvé vtrhl do evropských hitparád, byla ovšem situace podstatně jiná. WOMAD byl ve stadiu zadrhávajícího se a značně rizikového podniku, termín world music byl novotvarem nesměle pronikajícím do médií. Kanteho africko-taneční fuze Yéké Yéké se tehdy stala prvním africkým hitem, jehož prodej překročil v Evropě milionovou hranici a inspiroval také dlouhý řetěz coververzí, od acid-house až po čínský cantopop.

To mělo i skryté příčiny: "Koncem 80. let nastalo v pop music bezvětří, dlouho nepřicházel žádný nový trend," vzpomíná Johannes Theurer, berlínský DJ a zakladatel Evropského žebříčku world music. "Vakuum najednou vyplnili dva zcela neznámí umělci: Mory Kante a izraelská zpěvačka Ofra Haza. Tím v Evropě začala éra world music."

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.