Kanye West je dítětem sociálních sítí a hip-hopu. Vyzná se v nejrůznějších hudebních žánrech i v popkultuře. Hraje si s neobyčejně širokým spektrem výrazů. Z jeho nové desky Yeezus je to zřejmé: je svrchovaně krásná, velkolepá a místy plná Westových starých známých keců. Přesto má tenhle chlap vyslovený, nezměrný talent. Snaží se znovu posunout laťku, a přitom už teď je ostatním na hony vzdálený.

O jeho nové desce se říká, že je prý úsporná. Něčím asi ano. Ale má i části, ve kterých jde naopak o všechno. Třeba track Blood on the Leaves, kde se rytmicky vrší dechy, klavír, basa, bicí i elektronické efekty, až z toho vzniká dvakrát tak hutná, znělá vrstva. A zatímco tato hora zvuku roste do všech směrů, Kanye se ani nehne. Je zjevné, kolik na toto album vydal energie. Do každé písně se položil, jako by natáčel film.

Koneckonců celá deska připomíná film nebo román i tím, jak na sebe písně navazují. Rozhodně nejde o jednotlivé skladby, které by k sobě nepasovaly.

Kolikrát se uprostřed nějaké monotónní sekce zničehonic ozve – BUM! BUM! BUM! BUM! –, Kanye vše smete ze stolu a přijde s něčím zcela neuvěřitelným. Jeho skladby mají architekturu i strukturu, je vidět, jak je autor promyslel. Také neustále pokouší rovnováhu. Nahrne všechen zvuk na hromadu, pak ji zničehonic nechá zmizet a do úplného ticha vpadne s krásnou melodií nebo jekotem. Pěkné podpásovky.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.