Petr Kotík sedí v dirigentském salonu ostravského Domu kultury, vypadá uvolněně a tváří se spokojeně. “Všechno je, jak má být,” říká umělecký ředitel ve chvíli, kdy se jeho hudební festival Ostravské dny právě přehoupl do druhé poloviny. “Všechny koncerty byly úspěšné.”

Ještě před pár minutami ale bylo vše jinak. Kotík přispěchal z generálky s Janáčkovou filharmonií, která zkoušela skladbu Iannise Xenakise nazvanou Dox-Orkh, a s dirigentem Rolandem Kluttigem s obavami mhouřili očima do not: “Končí o šestnáctinku dřív, než by měli. To mě děsí.”

A problémů bylo ještě víc. Co třeba střet se skladatelem, který chtěl odříct provedení své skladby, pokud festival nedodá správné tympány? Co jiný autor, jehož dílo se letos málem neuvedlo, když se soubor Ostravská banda vzbouřil jeho způsobu zkoušení? A co teprve těch asi padesát tisíc dolarů, které Kotíkovi a ředitelce festivalu Renatě Spisarové ještě stále chybí v rozpočtu?

“Možná, že půjdeme za mříže,” krčí Kotík rameny. “Ale lepší je skončit ve vězení, než festivalu ublížit škrty v rozpočtu.”

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.