Kam se poděla masa zvuku, kterou v pražské Meetfactory pátečního večera vytvořil hudebník Ben Frost?

Musela se v lidech, kteří sem přišli, otisknout.

Hudba tohoto Australana, již roky žijícího na Islandu, byla tentokrát především „vpisujícím“ zážitkem, tělesností až surově vpravenou do těla.

Připomínala víc sound design než sound: tři muži obestavění laptopy, bicími nástroji a baterií bílých stroboskopů nepředávali hudební informace, nýbrž škvířivě malé rytmické formy, jimž posluchač vymiškovaný světly přitakával, dokud nepochopil, že nemá.

Teprve tehdy to kouzlo začalo fungovat.

Letos čtyřiatřicetiletý Frost poslední dobou experimentuje s lecčím. Kromě čtyř autorských desek například pod dohledem Briana Ena a Krakovského symfonického orchestru složil alternativní soundtrack k Tarkovského filmu Solaris či vymyslel hudební složku filmu Sleeping Beauty, který natočila režisérka Julia Leigh.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se