Nic než úžas nad sobotním koncertem anglického zpěváka Roberta Planta. Té energie. Těch nápadů. Té chuti tvořit! Zkušenou a pevnou rukou vedl šestero hudebníků k tomu, aby pod vítkovickými vysokými pecemi začali tavit hudební žánry. Jeden druhého navzájem i samo publikum dostávali do stále většího varu, až z toho při čtyřicetitisícové účasti byl suverénně rekordní “kotel” festivalu Colours of Ostrava. Ten končí v neděli večer.

Letopisci exfrontmana Led Zeppelin jeho novou kapelu Sensational Space Shifters jednou zařadí za konec takzvaného amerického období. Během těchto posledních sedmi let Plant vydal nashvillskou desku Raising Sand se zpěvačkou Alison Krauss a později přidal taktéž countryovou muzikou řízlé album Band of Joy. Nyní, pětašedesátiletý, do kapely znovu najal tři bývalé spoluhráče, kteří se mu mezitím rozutekli do sestavy Juju, provozující rockovo-africkou tranzovní muziku. Odsud Plant přibral ještě Afričana Juldeha Camaru, jehož jednostrunné housle zvané ritti ržou dlouze a táhle, a základ už měl. K němu však v Ostravě ještě vydávaly mocný hluk elektrické kytary Liama Tysona, primárně nastavené na hard&heavy, a z kláves Johna Baggotta se linuly podlouhlé triphopové plochy. To vše naráz a často přes sebe.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

• Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.