Nic než úžas nad sobotním koncertem anglického zpěváka Roberta Planta. Té energie. Těch nápadů. Té chuti tvořit! Zkušenou a pevnou rukou vedl šestero hudebníků k tomu, aby pod vítkovickými vysokými pecemi začali tavit hudební žánry. Jeden druhého navzájem i samo publikum dostávali do stále většího varu, až z toho při čtyřicetitisícové účasti byl suverénně rekordní “kotel” festivalu Colours of Ostrava. Ten končí v neděli večer.

Letopisci exfrontmana Led Zeppelin jeho novou kapelu Sensational Space Shifters jednou zařadí za konec takzvaného amerického období. Během těchto posledních sedmi let Plant vydal nashvillskou desku Raising Sand se zpěvačkou Alison Krauss a později přidal taktéž countryovou muzikou řízlé album Band of Joy. Nyní, pětašedesátiletý, do kapely znovu najal tři bývalé spoluhráče, kteří se mu mezitím rozutekli do sestavy Juju, provozující rockovo-africkou tranzovní muziku. Odsud Plant přibral ještě Afričana Juldeha Camaru, jehož jednostrunné housle zvané ritti ržou dlouze a táhle, a základ už měl. K němu však v Ostravě ještě vydávaly mocný hluk elektrické kytary Liama Tysona, primárně nastavené na hard&heavy, a z kláves Johna Baggotta se linuly podlouhlé triphopové plochy. To vše naráz a často přes sebe.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.