Objevem roku se při čtvrtečním udílení hudebních cen Vinyla stalo synthpopové trio Orient. Pořadatelé ceny v pražském Lucerna Music Baru uvedli, že vloni v tuzemsku nevznikl žádný jiný projekt, který by promlouval k posluchačům napříč tolika žánry a scénami.

Sedmadvacetičlenná porota, složená z aktivních hudebních publicistů a osobností české hudební kritiky, na triu Orient ocenila, že tvrdohlavě touží nikam nepatřit, dělat vše přirozeně, bez nátlaku cizích subjektů. Žižkovská trojice je podle poroty snad jediným vítězem Vinyly bez regulérní nahrávky na fyzickém nosiči.

Za Desku roku kritici zvolili nahrávku These Semi Feelings, They Are Everywhere od producenta Dné.

Za tímto jménem se skrývá známá postava pražské klubové scény Ondřej Holý. Deska These Semi Feelings, They Are Everywhere je jeho debutem. Na albu se objevují bicí, rap nebo akustická kytara, desku ale Holý postavil na dvou základních kamenech – klavíru a tleskání rukou.

Netradiční tóny doplňuje netradičními samply, jako je zvuk recyklování skla, pohybování krabic nebo deště.

Počinem roku je pak podle Vinyly brněnský festival Itch My Hahaha.

Vyhlašování vítězů pořadatelé ceny Vinyla koncipují jako svátek domácí hudby. Ve čtvrtek pozvali jednoho zástupce z aktuálních nominací, vítěze první Vinyly a legendu české klubové hudby.

Tomáš Palucha s albem Guru byl letos nominovaný v kategorii Deska roku, Fiordmoss byli laureáty prvního ročníku Vinyly v kategorii Objev roku.

Legenda klubové scény, kapela WWW sdružená kolem Ondřeje Anděry, svým vystoupením připomněla desetileté výročí od vydání svého alba Neurobeat, kterou pořadatelé označují za přelomovou nahrávku domácí hudby.

Vítězové Vinyly tradičně dostávají vinyl, historické záznamové médium, které ale v posledních letech zažívá znovu oblibu. Vinylová deska vychází v limitované edici 100 kusů a obsahuje po jednom záznamu od všech nominovaných, shrnuje tak podstatné počiny tuzemské scény.

Každý rok obal pojedná jiný český výtvarník. Letos to byla Eva Koťátková, mezinárodně uznávaná umělkyně a laureátka Chalupeckého ceny. Jde o koláž, v níž se hudební motiv potkává s jejími dlouhodobými tématy, jako je manipulace z pozice silnějšího nebo odvrácená strana dětského světa.