Jaká je to čest, hrát v Praze, řekne v metropoli každý druhý účinkující hudebník. Když to ale v neděli prohlásil americký violoncellista Yo-Yo Ma, znělo to jinak. Možná proto, že s klavíristkou Kathryn Stottovou koncertovali ve Španělském sále Pražského hradu na jarním galavečeru festivalu Struny podzimu, tedy pro vytříbené a převážně z mecenášů rekrutované publikum.

Ještě spíš to ale působilo tak opravdově proto, že Yo-Yo Movi hrál na tváři úsměv podobný dítěti, jež si na Štědrý den rozbaluje dárky. Bezelstný, upřímný pohled očí, které jiskřily pro hudbu. To, že zhruba devadesátiminutový recitál podobnou "září" vybavil i diváky, je hlavně zásluhou Dvořákových Čtyř romantických kusů pro housle a klavír. Při nich jako by Stottová a Ma publiku "předávali" pocity, které v nich hudba vyvolala.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se