Pucciniho Vlaštovka není opereta, jak se s despektem někdy tvrdívalo. Její dvojí uvedení minulý týden ve Státní opeře v Praze však naznačilo, že to není ani typická operní tragédie.

Dílo, které mělo premiéru v Monte Carlu v roce 1917, je naplněno mistrovsky napsanou hudbou – barvitou, emocionální i vtipnou. Hudbou velmi divadelní, obdařenou vedle výstižnosti také výraznými melodiemi.

Námětem nedlouhé opery nazvané v originále La rondine je touha někdejší pařížské kurtizány po láskyplném vztahu, který sice nachází, ale kvůli své minulosti se jej musí vzdát.

Pražská Vlaštovka ale vyzněla trochu sentimentálně a v závěru neurčitě – rozloučení milenců nebylo tak srdceryvné, jak by se u Pucciniho dalo čekat.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.