Současné hudbě se Petr Kotík věnuje padesát let, a přesto ho nepřestává překvapovat. Jako třeba na předloňském prvním ročníku festivalu Dny nové opery Ostrava.

"Nechtělo se mi věřit, jak byl úspěšný," popisuje HN Kotík. "Na inscenaci opery Johna Cage jsme měli narvaný sál a lidé ani nedutali," připomíná dílo amerického experimentátora.

Kotíka, který Cageovu hudbu důvěrně zná, překvapila i samotná opera nazvaná Europera 5. "Jde o komorní dílo, které se vždy inscenovalo ve velkých sálech," vysvětluje.

"Divadlo Antonína Dvořáka v Ostravě je pro něj ale jako dělané. Přivezli jsme Cageova asistenta Andrewa Culvera, který se ujal režie, a americkou sopranistku Marthu Herrovou, jež zpívala premiéru této opery v roce 1979. Poprvé byla Europera 5 zinscenovaná tak, jak si zaslouží."

A letos se Kotík vrací na místo činu. Druhý ročník Dnů nové opery Ostrava začne příští středu a uvede šest představení, z toho tři ve světové premiéře: operu Martina Smolky nazvanou Sezname, otevři se!, dílo Encounter čínské skladatelky Mojiao Wang a také Kotíkova vlastní Mistrovská díla, vůbec první operu, kterou kdy složil.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.