Označit město Litomyšl na začátku prázdnin za metropoli české kultury není přehnané.

Operní a koncertní festival Smetanova Litomyšl totiž výrazně přispěl do letošního Roku české hudby. Nedělnímu finále s Novosvětskou symfonií, Vltavou a dalšími díly českých autorů včetně premiéry Smetanovou hudbou inspirované skladby Lukáše Hurníka předcházely o víkendu tři velké koncerty. Všechny, jak je pro tento festival charakteristické, s významným podílem vokální hudby, ale každý úplně jiný: jeden symfonický, další barokní, třetí operní. 

Symfonický orchestr Českého rozhlasu v pátek s šéfdirigentem Ondrejem Lenárdem a s Českým filharmonickým sborem z Brna přivezl do auditoria na zámeckém nádvoří Mahlerovu Druhou symfonii, zvanou podle závěrečného chóru Vzkříšení. Monumentální, pozdně romantická skladba, jakkoli je vizionářským patosem a existenciální rozpolceností autora náročná, zapůsobila mocnou, bezprostřední sdělností.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.