Zkraje tohoto roku na Pražském jaru hrál Polský národní rozhlasový symfonický orchestr hudbu dvacátého století, jaká jej proslavila: Šostakoviče, Pendereckého a Janáčka.

Zastoupena bude i na úterním vystoupení tělesa na festivalu Dvořákova Praha, kde však po úvodní skladbě Witolda Lutoslawského přijde na řadu Brahmsův Koncert pro klavír č. 1 a první symfonie – tedy díla z klasického kánonu. 

Právě tímto směrem orchestr již druhým rokem vede jeho šéfdirigent Alexander Liebreich. "Moderní polské skladatele jako Lutoslawského hrajeme úžasně," řekl HN Liebreich.

"Ale nezapomínejme, že i Lutoslawski vychází z klasického repertoáru. A právě ten se teď snažíme dostat pod kůži."

Jak přesně to Liebreich dělá?

"Snažíme se jeden druhého poslouchat a vytvářet čistý, průhledný zvuk," vysvětluje šéfdirigent, podle něhož čistá artikulace dělá v hudbě nejvíc.

"Učíme se, že když člen orchestru hudebně nemá co říci, raději by měl mlčet."

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.