Česká sopranistka Martina Janková ve čtvrtek debutovala na prestižní operní scéně v milánské La Scale.

Pod taktovkou barokního specialisty Diega Fasolise se představila v roli Bellezzy – Krásy v Händelově oratoriu Triumf času a pravdy ve scénické úpravě Jürgena Flimma a Ericha Wondera.

"Intendant Alexander Pereira chce tímto prvním počinem v La Scale otevřít každoroční řadu barokních oper. Byli jsme tedy takovými pokusnými králíky. Tento žánr v La Scale nemá tradici a musím říct, že publikum naše scénicky provedené oratorium přijalo velmi vřele," sdělila Janková, která se tuzemskému publiku představí 20. května na Pražském jaru.

Jankové role Krásy v La Scale obsahuje devět árií. "Provází celým oratoriem od první do poslední árie, obsahuje koloratury a velmi intimní a pomalé árie. Je velmi krásná a těžká. Intendant Pereira mě po poslední oponě srdečně objal a použil slovo 'grandiózní', a tak doufám, že se mi podařilo udělat dobrou práci," podotkla Janková.

Janková letos 20. května vystoupí na festivalu Pražské jaro. V Dvořákově síni pražského Rudolfina bude mít na programu písně Leoše Janáčka, Johannese Brahmse, Manuela de Fally, Josepha Canteloubeho a Ottorina Respighiho, zazní rovněž švýcarské lidové písně z kantonu Bern a Ticino. Na klavír Jankovou doprovodí Gérard Wyss.

Svůj festivalový recitál sólistka Curyšské opery vměstnala mezi turné s Les Arts Florissants a Williamem Christiem, Matoušovými pašijemi s lipským Gewandhausorchesterem a opětovným angažmá na Salcburském festivalu.

Letos čtyřiačtyřicetiletá Martina Janková patří k nejvýraznějším interpretkám mozartovského repertoáru současnosti. Od roku 1998 stálá členka souboru Curyšské opery ztvárnila většinu hlavních rolí v Mozartových vrcholných operních kusech.

Kromě Curychu hostovala také v pařížském Théâtre des Champs-Elysées, pražském Národním divadle, ve Státní opeře a v ženevském Grand Théâtre.

Janková pravidelně účinkuje na Salcburském festivalu. Vedle sólových recitálů se věnuje nahrávací činnosti.