Každý román provádí duševní špionáž, tudíž všichni spisovatelé jsou špioni - hlásal levicový agent tajných služeb Graham Greene. Jeho krajan Ian McEwan, mnohými považovaný za liberálně středolevého Greeneova nástupce na trůnu někdejšího krále britských literárních moralit, si posvítil na důsledek tohoto tvrzení, jehož si všimli už Kafka s Jaspersem.

V existenciálním thrilleru zvaném život se člověk teprve v mezní situaci dovtípí, že je morálně svázán podstatně víc, než o sobě v rámci své soukromé mise kdy tušil. Je mu známo pouze tolik, kolik dovolí stupeň zasvěcení přidělený v pomyslné bezpečnostní prověrce, a tak ho osud nakonec stejně semele na masokostní moučku jako v McEwanově studenoválečnické tragikomedii Nevinný nebo v šifrantském dramatu Hra na napodobování.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.