Ty hrozivé, kamenné sochy s prodlouženými těly, nadměrnými hlavami, tvářemi podobnými maskám a zvětšenými hrudníky geometricky vzato přesně odpovídají tomu, co ve dvacátých letech uchvátilo kubisty v čele s Pablem Picassem.

V tomto případě jde ale o sochy vystavené v galerii v Lagosu. Momentálně představují zřejmě nejhmatatelnější důkaz toho, jak v Nigérii dochází k obrodě tradičních uměleckých forem. Ty vychází z tradičního náboženského přesvědčení Nigerijců, které se ještě před staletím snažili vypudit křesťanští misionáři.

Toto oživení tradičního umění přímo souvisí s nejnovějším trendem v zemi, jejíž enormně bohatá elita a rok od roku početnější, majetnější střední třída začínají výrazně investovat do umění.

To, co je na rozvojových trzích v Číně, Indii či v zemích Perského zálivu dávno běžným jevem, se Africe dlouho vyhýbalo. Nejchudší kontinent na Zemi je v uměleckých kruzích stále vnímán spíš jako ten, z nějž pochází umění, které se později draží na západě – a nikoliv jako místo, které může mít svůj vlastní umělecký trh.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.